Вівторок
04.08.2020
07:29
Форма входу
Пошук
Календар
«  Серпень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Наше опитування
Чи згадуєте Ви шкільне життя?
Всього відповідей: 34
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вільховецька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Що необхідно робити батькам, щоб дитина успішно адаптувалася до навчання?

Будь – які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.

9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.

10. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.

11. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.

12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.

13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.

14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.

15. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ПІДЛІТКА

1. Виявляйте зацікавленість шкільними справами своєї дитини.

2. Обговорюйте складні ситуації, конфлікти, що виникають у школі, намагайтеся їх спільно вирішити.

3. Допомагайте у знайомстві з новими вчителями (вивченні їхніх імен, з'ясуванні рис характеру). Ніколи не говоріть погано про вчителя та школу в присутності дитини.

4. Заохочуйте звертатися по допомогу до вчителя, коли щось незрозуміло.

5. Заохочуйте підлітка брати участь у корисних справах, гуртках тощо. Спрямовуйте
енергію у правильне річище, бо вона може вилитися на непотрібні справи.

6. Демонструйте свою віру в успіх дитини.

7. Створюйте ситуації успіху.

8. Акцентуйте увагу дитини на її перемогах.

9. Вказуючи на помилки, означуйте шлях до їхнього виправлення.

10. Порівнюйте досягнення дитини лише з її власними (попередніми) роботами, а не
з роботами однокласників чи друзів.

11. Розвивайте цікавість, інтелектуальні бажання, ініціативу і самостійність дитини
у навчанні та всіх її справах.

12. Частіше спілкуйтеся з кожною дитиною, а не помічайте її лише тоді, коли вона
зробить щось погане. Не провокуйте дитину на погані вчинки лише задля завоювання
вашої уваги.

13. Розрізняйте особистість і поведінку. Вчинок потребує санкції, а особистість — підтримки.

14. Любіть свою дитину і показуйте їй свою любов.

grid-align:none; text-autospace:none'>13. Для встановлення гарних стосунків між дітьми у класі й формування у них конструктивних навичок взаємодії можна проводити заняття: «Що таке дружба?»,
«Людина у незвичних ситуаціях», «Вчимося ефективно спілкуватися» тощо. Така робота
буде ефективнішою, якщо заняття матимуть практичну спрямованість і проводитимуться
в інтерактивних формах.

 

Деякі поради щодо спілкування і виховання гіперагресивної дитини
 

  1. Якщо дитина проявляє садистські нахили, жорстока по відношенню до інших людей, тварин, в неї є проблема емоційного і психічного плану. В такому випадку треба звернутися до дитячого психотерапевта.
  2. Якщо дитина гіперактивна, потрібна консультація педіатра, який поставить діагноз і призначить лікування.
  3. Якщо дитина запальна чи войовнича, переконайтесь, чи саме, Ви не провокуєте таку поведінку. До такої дитини треба бути уважним, роз’яснювати їй наслідки її поведінки, щоб вона вчилася регулювати свої стосунки з іншими людьми.
  4. Якщо дитина не вміє стримувати гнів, необхідно залучати її до активного слухання, щоб вона привчалась вербально висловлювати свою агресію і знімати збудливість і нервовість.
  5. Із кінозалу ( домашнього) виключати перегляд фільмів і телепередач із сценами насилля, жорстокості.
  6. Ні в якому разі не застосовувати фізичне покарання.
  7. Роз’єднати хулігана і жертву.
  8. Привчати дітей самим вирішувати свої проблеми настільки, наскільки це можливо, без стороннього втручання.
  9. Не дозволяйте такій дитині сидіти без діла. Спрямуйте її енергію на щось корисне.
  10. Доброзичливість і теплі стосунки з такими дітьми, постійне спілкування і вміння слухати дитячі проблеми, переконання, а не фізична сила – це все допоможе запобігти агресивності.

 

Перевірте себе!!!

ТЕСТ для батьків «Дітей виховують батьки, а батьків?» 

Відповідаючи на запитання, виберіть одну із трьох відповідей:

Можу і завжди так роблю;

Можу, але не завжди так роблю;

Не можу.

Чи можете Ви:

В будь-який момент залишити справи і приділити увагу дитині?

Порадитись з дитиною, не дивлячись на її вік?

Визнати свою помилку, допущену відносно дитини?

Попросити вибачення у дитини, якщо вчинили неправильно відносно неї?

Зберегти витримку, навіть якщо вчинок дитини вивів Вас із себе?

Поставити себе на місце дитини?

Повірити хоч би на хвилин, що Ви – добра фея!

Розповісти дитині повчальний випадок з власного дитинства,я який подає Вас не у зовсім привабливому світлі?

Завжди утримується від вживання слів і висловлень, які можуть поранити дитину?

Пообіцяти дитині виконати її бажання за хорошу поведінку.

ПІДСУМКИ.

Від 30 до 39 балів. Дитина – найбільша цінність у вашому житті. Ви можете сподіватися на хороші результати виховання. 

Від 16 до 30 балів. Турбота про дитину для Вас – питання першої ваги. Часом Ви надто суворі, а в інших випадках – занадто лагідні, окрім того, схильні до компромісів. Вам необхідно серйозно подумати про свої підходи до виховання дитини. 

Менше 16 балів. У Вас серйозні проблеми з вихованням дитини. Вам бракує або знань, або ж бажання і прагнення зробити дитину особистістю. Радимо звернутися за допомогою до педагога та психолога.